News Road to Modlin

O czym warto pamiętać jeszcze przed turniejem?

Co prawda jak powszechnie wiadomo, termin zgłoszeń, a tym bardziej wysyłania rozpisek dobiegł końca. Czy aby na pewno o wszystkim pomyślałeś? Linijka, miarka, kości, figurki, torba na nie, torba na jedzenie, krata browarów, chusteczki – na wypadek porażki, dobry humor są już przygotowane?
Poza tymi bardzo ważny aspektami wymienionymi powyżej, bardzo istotne są zasady gry. Gwoli przypomnienia zacytuję Michała, jednego z organizatorów:

Gramy na zasadach Matched Play z limitem punktowym 1500 (zgodnie z limitami Battlehost – 2000). Obaj gracze mają prawo do sprawdzenia rozpiski oponenta przed rozpoczęciem gry. Rozegranych zostanie 5 scenariuszy z General’s Handbook, runda natomiast trwa 2 godziny. W przypadku skończenia się czasu, liczy się punktacja zastana w chwili “wybicia gongu”. Obowiązek zgłoszenia wyniku leży po stronie wygranego. Następnie przewidziana jest krótka przerwa dla graczy i na losowanie kolejnej rundy. Każda runda poprzedzona jest losowaniem scenariusza, który będzie grany.

Przy czym warto pamiętać, że wydrukowane warscrolle swojej armii to niejako obowiązek o czym poniżej:

Pełne WYSIWYG nie jest wymagane, natomiast sugerujemy zachowanie zdrowego rozsądku.*
Dopuszczane są modele Forge World oraz modele konwertowane, niedopuszczalne są proxy. Pełne malowanie armii nie jest wymagane, ale gracz, który takowe wykonał, na starcie turnieju otrzymuje 2 punkty. Wymagane są własne przybory do grania – kostki, miarka, rozpiska, warscrolle. W przypadku przygotowania własnych terenów użytkowych typu Sylvaneth Wyldwood, trzeba zachować oryginalne rozmiary i jakąkolwiek wartość estetyczną – karton wycięty w kształt lasu nie przejdzie. Nie dopuszczamy zmiany rozpiski w trakcie trwania turnieju.

Punktacja:
Major victory – 5 punktów
Minor victory – 3 punkty
Remis – 1 punkt
Przegrana – 0 punktów
Walkower = minor victory.
Gra trwa 5 rund. Utrata armii nie jest jednoznaczna z przegraniem. Jeżeli przeciwnik nie będzie w stanie z różnych powodów doprowadzić do swojej wygranej w pozostałym czasie gry, to decydują zdobyte punkty/znaczniki.

1. Przypominam o istnieniu FAQ, tam znajdziecie ostateczne odpowiedzi na wiele pytań, w przypadku niemożliwości rozwiązania problemu w czasie gry, sędzia zdecyduje o tym, kto ma rację.
2. Decyzje sędziego nie podlegają dyskusji, nawet jeśli uważasz, że nie ma racji. Podyskutować można dopiero po grze.
3. Obowiązują aktualne scrolle.
4. Wystawiać można tylko te bataliony które posiadają wartość punktową w General’s Handbook (bądź innym oficjalnym źródle).

A skoro mowa o FAQ, to jeśli jeszcze nie przeczytaliście – pod tym linkiem znajdziecie to co jest niezbędne.

* Pojawiło się parę sprzeczności co do WYSWIGu, dlatego ustaliliśmy, ze w tym roku używać proxów można trzymając się następujących zasad: po pierwsze, co oczywiste, informujemy o tym przeciwnika przed rozpoczęciem gry. Po drugie, dla przykładu, mamy 3×5 liberatorów z tarczami, ale chcielibyśmy mieć ich z podwójnymi mieczami. W tym wypadku tarczownicy mogą ich proxować tylko wtedy, kiedy wszyscy tarczownicy będą robić za miecze, a nie 10 tarcz to tarcze, a 5 tarcz to miecze. Wprowadza to elementarną widoczność i jasność.

 

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *