News Recenzje

Firestorm – walki na mapie!

„Przygotujcie się na podbój Mortal Realms i zbudujcie imperium, które przetrwa wieki!” rozpoczyna się wpis na stronie Warhammer Community opisujący zapowiadany dodatek do Age of Sigmar – Firestorm!

Firestorm jest dodatkiem umożliwiającym prowadzenie kampanii na mapie. Razem z wygrywanymi bitwami podbija się terytoria i rozbudowuje własne królestwo, co wpływa na rozwój armii dodając do niej pewne ulepszenia.

Co odnajdziemy w pudełku wydawanego dodatku? Oczywiście pierwsza nasuwa się wspomniana mapa, ponadto karty do gry dla każdego z graczy oraz naklejki oznaczające nasz wpływ podczas kampanii na Realm of Fire. Warto zauważyć, że wszystko jest wielokrotnego użytku – po zakończeniu kampanii możecie rozpocząć kolejną!

Dlaczego ten dodatek jest wyjątkowy i tak mocno oczekiwany? Dlatego, że wpływa on na każdy rodzaj gry oraz do każdego rodzaju może zostać wykorzystywany.

Grasz w skirmisha? Możesz urozmaicić swoje niewielkie bitwy mapą kampanijną.

Grasz w matched play? Wprowadź powiew świeżości i dodatkowe zasady do rozgrywanych bitew.

Lubisz bitwy-oblężenia? Połącz rozwój swojego terytorium z walkami o miasta na kampanijnej mapie.

A może jesteś klimaciarzem i wolisz gry narracyjne? Rozpocznij narracyjną kampanię opartą na mapie z Realm of Fire i wpływaj na losy świata!

Dodatkowo Firestorm wprowadza 10 nowych allegiance abilities opisujących i rozróżniających miasta przedstawione w Realm of Fire oraz armie, które chcą te miasta zniszczyć.

Do tej pory poznaliśmy już 3 miasta Orderu: Tempest’s Eye, Hammerhal oraz Anvilgard. Każde z nich ma zapowiedziany specjalny box łączący główną armię Orderu – Stormcast Eternal’s z innymi zamieszkującymi konkretne miasto.

Tempest’s Eye

Tempest’s Eye to miasto wysoko w górach, gdzie istnieje podniebny port, w którym zarówno Kharadron Overlords, jak i Swifthawk Agents prowadzą swoje interesy. Armia z Tempest’s Eye posiada unikalną umiejętność Alert and Forewarned:

Jest to potężne wzmocnienie w pierwszej rundzie bitwy – szybko poruszające się jednostki oraz inne dziwne latacze typu fregaty z chęcią skorzystają z dodatkowego zasięgu ruchu, a ponadto bonus do pancerza w pierwszej rundzie pozwoli na odparcie ewentualnie szybko szarżujących wrogów.

Armiami, które mogą korzystać z umiejętności miasta są: Stormcast Eternals, Free Peoples, Kharadron Overlords, Swifthawk Agents, Eldrich Council, Dispossessed oraz Ironweld Arsenal.

W pudełku przypisanym do Tempest’s Eye dostajemy mocny zalążek armii Dispossessed: 20 Ironbrakers lub Irondrakes oraz Warden Kinga, a do tego wsparcie jedynej słusznej armii: Lorda-Castellanta, 6 Prosecutorów a ponadto Gyrokopter! Jest to dobry box dla armii Dispossessed, solidny trzon armii oraz wsparcie prawie 400pkt spoza Dispossessed pozwoli Wam wystawić całość korzystając z mechaniki Allies w grze Matched Play na 2000pkt.

Ale bądźmy uczciwi, ten box najczęściej będzie jednak wykorzystywany przez dwóch kumpli – jeden zbierający Stormcast a drugi od Dispossessed – w ten sposób dostajecie nowiutkie modele do swojej armii w znacznie niższej cenie.

Hammerhal

Hammerhal jest miastem znanym z odwagi jego mieszkańców. Tą cechę na polu bitwy charakteryzuje dodatkowa zdolność Pride of Hammerhal:

Umiejętność ta wzmacnia oddziały w fazie Battleshock: cała armia dostaje dodatkowe 1 Bravery za darmo. Ponadto im bardziej jesteś elitarny (lub im większą hordę posiada Twój przeciwnik) tym stajesz się lepszy! Jeśli przeciwnik ma dwukrotną przewagę liczebną to otrzymujesz 2 do Bravery, a jeśli trzykrotną to cała armia jest odporna na ucieczkę!

Armie korzystające z tej umiejętności to wszystkie armie Orderu poza Seraphonami (którzy przecież nie zamieszkują miast…).

W pudełku przypisanym do miasta znajdujemy mieszankę dwóch armii: nierozłącznych z nikim Stormcastów oraz Free Peoples. Dwa elitarne oddziały – Liberatorzy w liczbie 10 oraz jeźdźcy Demigryfów stworzą trzon armii, podczas gdy liczebne oddziały Freeguild Guard oraz Freeguild Handgunners skorzystają mocno na ulepszeniu Bravery. Do tego w pudełku znajdziemy generała Free Peoples, Lorda Castellanta oraz Celestial Hurricanum! To pudełko świetnie wzmacnia armię Free Peoples – silny mur tarcz Liberatorów wzmocniony Lordem Castellantem jako allies przyda się do ochrony trzonu armii Free People skupionego na strzelaniu lub wymanewrowaniu przeciwnika.

I znów – ten box najprawdopodobniej będzie dzielony przez dwóch graczy dwóch różnych armii, mimo tego, że Celestial Hurricanum jest świetnym wzmocnieniem większości armii Orderu.

Anvilgard

Anvilgard to miasto twardych i bardziej niezłomnych armii. Wzmocnione jest to dodatkową zdolnością Implacable March:

Potężna zdolność, która wywołała dość spore wzburzenie wśród graczy. Pozwala ona w swoim Hero Phase na 5+ odepchnąć przeciwnika na 6” od siebie. Ponadto, każdy model (poza Monsterami), który nie zdołał odejść poza 3” (wyjść z combatu) zostaje zniszczony! Już w trakcie wymyślania są taktyki opierające sięna wykorzystaniu tej umiejętności – okrążyć przeciwnika i zgnieść go pod okutymi buciorami!

Armiami korzystającymi z tej zdolności będą: Stormcast Eternals, Free Peoples, Devoted fo Sigmar, Dispossessed, Darkling Covens, Scourge Privateers oraz Order Serpentis.

W pudełku znajdziemy mieszankę armii nierozłącznych już Stormcastów oraz Scourge Privateers. Rzucającym się w oczy modelem jest potwór Kharibdyss, 20 Black Ark Corsairs, ich Fleetmaster oraz jeden Scourgerunner Chariot. Całość wsparta jest nie-złotymi 10(!) Judicatorami oraz Knight Vexillor. Jest to silne uzupełnienie armii Privateers – długodystansowe strzelanie zapewnione przez allies – Stormcastów.

Ten box prawdopodobnie będzie tylko dla koneserów – nie znani są zbytnio gracze Scourge Privateers (istnieją tacy w ogóle? Odezwijcie się w komentarzach!).

Wraith Fleet

Generalny Wydawca nie zapomina natomiast o pozostałych armiach biorących udział w walce na mapie Firestorm. W tym dodatku możliwe zostało utworzenie tematycznej armii Wampirzych Piratów (WAMPIRACII!!!!!). Piractwo oczekiwane jest od długiego czasu, chodzą plotki o nowych armiach Piracich Goblinów, Cthulhu, czy Pirackich Elfów. Jednakże niewielu spodziewało się, że tematyczną armią piratów zostaną Wampiry! Wzmocnienie armii Death objawia się nie jedną a dwoma umiejętnościami: Without Warning oraz Nimbus of Shriekieng Spirits:

Armia Wampiratów może wystawić się jedynie w części – każdy niewystawiony oddział może zejść ze statków w fazie ruchów i na 3+ wyjść z wybranej krawędzi stołu 6” od granicy a 9” od przeciwnika. Ponadto, jeżeli oddział wyszedł w ten sposób to przeciwnicy w 12” tracą 1 Bravery w tej samej turze! (nie stackuje się)

Armie Death korzystające z tej zdolności to Soulblight, Deathrattle, Deathmages oraz Nighthaunt.

To tyle?

Absolutnie nie! Już dzisiaj wydany zostanie kolejny artykuł opisujący 5 tematyczną armię Firestorm – Gulgaz’s Gustompas, czyli wzmocnienie Destruction! Czego spodziewacie się po tej armii?

Co myślicie na temat nowego dodatku?

Macie zamiar grać w kampaniach narracyjnych na mapie i rozbudowywać swoje imperium?

A może w turniejowych bitwach skorzystacie z dodatkowych zdolności?

Komentujcie z opiniami!


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *