Nowa edycja Warhammer Age of Sigmar – to co powinieneś wiedzieć

Battlemaniak/ Maj 13, 2018/ Matched Play, Narrative Play, New Releases, News/ 2 comments

Emocjonująca sobota za nami! Sporo nowości i ogłoszeń to również sporo nadziei, że kolejne zmiany niosą za sobą nową jakość.
Jak donosi producent, nowej odsłonie rozgrywki, jakkolwiek grasz, niezależnie od tego, jaką armię obstawisz, i czy jesteś weteranem wojen Realmgate lub po prostu chcesz zrobić swoje pierwsze kroki w Mortal Realms, masz na co czekać.

Age of Sigmar 2.0

Uzbrojony w nowe zasady, tło (lore) i miniatury, będziesz prowadził bardziej ekscytujące gry i tworzył głębsze narracje niż kiedykolwiek wcześniej. Jestem ciekaw tylko ile z tego się sprawdzi, bo tak naprawdę ludzi do grania w Narrative czy Open Play ze świecą szukać. A szkoda, bo to naprawdę dobre opcje do grania.

Nowe wydanie Warhammer Age of Sigmar przenosi na wyższy poziom całe zaplecze historyczne. Znajdziesz wszystko, od historii każdego królestwa po mapy, które wykreślają niektóre z bardziej znanych regionów. Tak, mapy. Według popularnej prośby są mapy. Wiele i wiele map. Czyżby GW w końcu zaczęło słuchać swoich wiernych fanów  i reagować na takie prośby? Zobaczymy niebawem!
Nowa edycja gry Warhammer Age of Sigmar odbędzie się w czerwcu.

Edycja będzie pełna nowych, ekscytujących tekstów, stworzonych po to, by ożywić mroczną i ostrą atmosferę Age of Sigmar. Zastanawiasz się, co stało się ze Slaaneshem? A co knują starzy bogowie aelven? Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak wyglądało życie w Królestwie Zwierząt podczas Wieku Mitu? Core Book to nie tylko elementarz do gry, ale „żywy świat fantasy”. To jest coś, co bedzie miało wpływ na Twoje bitwy!

Ponoć, najbliższe wydanie Warhammer Age of Sigmar zawiera najbardziej wszechstronne spojrzenie na podstawowe zasady od pierwszego podręcznika Generals Handbook, i podobnie jak te zmiany, nowe będą miały równie duży wpływ na to co będzie działo się na stole.
Zespół Studio przeszedł wszystkie etapy gry, sprawdzając, jak możemy sprawić, aby gra była szybsza, czystsza i przyjemniejsza w graniu. Pracowali z dużą grupą testerów społeczności i wzięli na siebie wszystkie opinie od graczy społeczności Warhammera. Games Workshop jest przekonane, że to najściślejszy zestaw reguł, jaki kiedykolwiek miał AoS.

Możemy liczyć na kolejne przecieki zmian w bliżej nieokreślonym czasie. Producent dodaje też, że to co obecnie znajduje się na sklepowych półkach, po ujawnieniu wszystkich nowych zasad, będzie tym czego będziemy chcieli.
A propos nowych zasad to chodzi tu oczywiście o system punktów dowodzenia (a’la command point w 40k), które będziemy zużywać na abilities.
Nacisk na bardziej strategiczną „podwójną” turę oraz poszerzona faza czarowania (Hero Phase). Do tego faza walki (Combat Phase) będzie prowadzona, tak jak już omawialiśmy przy okazji przecieków, ten kto szarżował będzie miał pierwszeństwo ataku.
Każdy bohater posiadający Command Ability będzie od teraz mógł z niego korzystać. Czyżby warscroll Archaona miał się zmienić? No i na koniec, chyba najbardziej dotkliwa zmiana na tę chwilę przynajmniej, brak możliwości strzelania będąc w walce (CC). Już teraz można sobie wyobrazić jak duża zmiana stylu gry i samej mety się szykuje.

„W nowym wydaniu, sposób, w jaki chcesz grać w Warhammer Age of Sigmar, zależy od Ciebie , a możliwości są większe niż kiedykolwiek wcześniej.” (red. ale zaraz zaraz…to do tej pory nie mieliśmy wpływu? :P).
Tak czy owak, na ten moment dostajemy zapewniania, że od teraz to już w ogóle będzie ogromna różnorodność – „jak nigdy dotąd”.
Według GW, AoS będzie miało jak dotąd najlepsze zasady gry, napisane wspólnie z organizatorami i mistrzami z globalnej sceny turniejowej. Akurat to jest mocne oświadczenie. Ponieważ, jak wiemy, do tej pory jest naprawdę sporo luk, które możemy sobie interpretować na kilka sposobów.

Jako hobbysta, fan, blogger, a przede wszystkim gracz turniejowy, trzymam producenta za słowo! Oby nie okazało się jednak. że będzie jak z „nowymi” scenariuszami do Matched Play przy okazji wydania Generals Handbook 2017. Wielkie nadzieje i rozbuchane emocje, a potem…lekki powiew świeżości na to co już znaliśmy od dawna i wielki zawód.

 

Magia 2.0

Przy okazji chwalenia się nowymi modelami (możesz przeczytać o nich tutaj), GW również ujawniło co ma przygotowane dla fanów, w ramach „nowej magii”. Czyżby to były modele przedstawiające Arcane Bolt, Mystic Shield i kto wie co jeszcze? A może to tak naprawdę jakieś bliżej nieokreślone ..istoty..które będzie można przyzywać na pole bitwy? Do tego będą wspomagały pobliskie jednostki? Kto wie? 😉

This slideshow requires JavaScript.

 

Teraz pozostaje nam czekać na kolejne informacje, a do czerwca to już przecież tylko nieco ponad 430 godzin, no i możemy być pewni, że Games Workshop w swoim stylu będzie nam dzień po dniu dawkował informacje 🙂

 

2 Comments

  1. Dzięki za podsumowanie… Ujawnili w ten weekend tyle zapowiedzi, że aż trudno za tym nadążyć.

    1. Dzięki, że jesteś 🙂

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*