Pierwsze zasady nowych Stormcastów

Battlemaniak/ Maj 15, 2018/ Uncategorized/ 0 comments

Stormcast Eternals to nieśmiertelni wojownicy z Azyr’u, którzy dzierżą świętą moc burzy. Kiedy dusza w Mortal Realms żyje sprawiedliwym i prawdziwym życiem, po śmierci zostaje wezwana do Azyra, aby służyć w armii Króla-Boga, Sigmara. Każdy Stormcast uzbrojony jest w płytową zbroję Sigmara i broń  – od znacznie zwiększonej siły do ​​bardziej niezwykłych zdolności, takich jak wykrywanie kłamstw, rzucanie błyskawicami lub negowanie ciemnej magii.

Armia mistrzów Stormcast Eternals są jedną z najbardziej elitarnych sił w Age of Sigmar. Można je łatwo zbierać i malować – do wypełnienia pierwszej armii wystarczy kilka modeli.

Proste do nauczenia

Wszystkie jednostki Stormcast Eternals są wytrwałe i mocne, dzięki czemu jednostki takie jak Liberators i Sequitors są odpowiednie dla nowych graczy.

Wynagradzające Mistrza

Kiedy będziesz gotowy, będziesz mógł urozmaicić swoją armię ogromnym zakresem  jednostek, wyzwalając ataki z flanki Vanguard-Hunterami lub dokonując niszczycielskich szarży jazdą Extremis dosiadającą swoich Dracoth’ów.

Warhammer Fest przyniósł kilka ekscytujących wieści dla armii Stormcast Eternals – otwiera się nowy rozdział, nowy rodzaj wojownika dołącza do grona Sigmara. Pierwsze spojrzenie na Sacrosanct Chamber nastąpiło w miniony weekend.

Sequitors

Szeregowymi oddziałami Sacrosanct są Sequitors. Podobnie jak Liberatorzy, ci wojownicy są podstawową jednostką piechoty piechotą, ale specjalizują się w walce magicznymi wrogami, jak Demony czy Nighthaunts.
Mają też kilka magicznych mocy – każdy z żołnierzy był niegdyś mistrzem magii w swoim poprzednim życiu, a teraz posiada moc, by w razie potrzeby przekazywać magiczną energię do swoich tarczy lub broni.

Evocators

To wojowniczy magowie- hybrydami Stormcast Eternals Paladins i Battle Wizard z Collegiate Arcane. Uzbrojeni w miecz i laskę(red. lub coś podobnego :P).
Mogą wzmocnić zdolności innych wojowników potężnymi zaklęciami.

Castigators

To uzbrojeni w kusze wojownicy, którzy strzelają krystalicznymi bombami naładowanymi oddechem Dracoth’a (jakkolwiek to nie brzmi), niszczycielskim zarówno dla konwencjonalnych, jak i eterycznych wrogów – podobnie jak Sequitors, mogą naładować swoją broń magiczną mocą, kiedy zajdzie taka potrzeba. Czyżby ta analogia do jaszczurów to zapowiedź strzelania a’la Fulminatorzy tylko na większy dystans?

Celestar Ballista

Pierwsza maszyna wojenna w armii Stormcast Eternals. Lord Ordynator miał być zwoistą zapowiedzią, tego, że Sacrosanct Chamber to nie tylko magowie czy mistycy, ale także inżynierowie. Na ten moment więcej informacji brak. Miejmy nadzieje, że warscroll tego modelu będzie lepszy od elfickiego Bolt Throwera. Dlaczego? Bo jest ładniejszy 😀

Lord-Arcanum

Armie z Sacrosanct Chambers są dowodzone przez Lorda-Arcanumsa – mistrzem magii władającym mocą dusz. Brzmi obiecująco? 🙂
Nadzorował Kowadło Apoteozy – gdzie dusze zmarłych Stormcastów są przywrócone do życia, Lord-Arkanum leczy swoich wojowników i przywraca ich do walki niemal natychmiast. Lord-Arcanums dosiada w bitwie niebiańskie bestie.
Czy to oznacza, jakoby … Lord Celestant na Stardrake’u miał być przywracany do życia? :> … o ile w ogóle polegnie, ale pomarzyć zawsze można.

Na pewno tez przyda się każdemu kto korzystać będzie z którychkolwiek kuszników. Nie wspomnę nawet o Liberatorach „ustawionych na 2+ z przerzutem.

Knight-Incantor

Dla odmiany wydawca podzielił się z nami pierwszym pełnym warscrollem. Na pierwszy rzut oka widzimy standardowe, jak to u Stormcastów bywa, statystyki w „kółeczku”. Idąc dalej w dziale „ataki” wygląda podobnie do Lorda Castellanta, z tą różnicą, że jednak jest to D3 a nie 2 pkt Dmg.
Patrząc na umiejętności robi się znacznie ciekawiej, ponieważ „raz na grę” możemy bezkarnie zanegować jeden czar – Voidstorm Scroll. Wszystkie Worny, Nagashe i Kroaki już trzęsą się jak Osika na wietrze 😀
Następną umiejętnością jest Spirit Flask, a konkretniej,  wszystkie jednostki znajdujące się w 3″ od tego modelu dostaną 1-3 mortali. Nasuwa się pytanie, czy to ile mortali będzie zadawała ta umiejętność będzie stricte zależne od Punktów Dowodzenia? Do tego jednostki, posiadające więcej 10 lub więcej modeli dostaną D3 mortali za każdą strzaskaną fiolkę. Niestety po alokacji wszystkich obrażeń musimy zadać je także sobie…

Na koniec pozostaje nadmienić, że jest to mag. A jak to magowie maja w zwyczaju, zna Arcane Bolt i Mysic Shield, a do tego Spirit Storm. Ten czar pozwala zmniejszyć wrogiej jednostce o jedno „oczko” bieg lub szarżę. To wszystko jeśli ta jednostka jest w 18″ od tego modelu. Potencjalnie fajne, ale jednak dość sytuacyjne.

Reasumując, to świetna wiadomość dla tych, którzy zbierają złotych chłopców. W końcu to magii nam brakowało najbardziej lub jakiejkolwiek odporności na jej efekty.

Patrząc na umiejętności ciśnie mi się na usta porównanie do Knight-Vexillor’a z racji umiejek” raz na bitwę. Tutaj mamy dodatkową opcje jako czarowanie. Koszt punktowy Vexillor’a wynosi 140. Być może ten bohater będzie również oscylował w przedziale 140-160 (oby taniej!), ale patrząc na to jak GW wycenia Stormcastów nie liczyłbym na to, aby było taniej.

Kolejne informacje już niebawem, ponieważ producent zapowiedział dawkę codziennych „przecieków”, aż do czerwca – czy jakoś tak 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*