AoS Champions – Jak to działa #1 – Rotate

Jajan/ Sierpień 30, 2018/ AoS Champions, Jak to działa/ 0 comments

Od publikacji gry karcianej AoS Champions w naszym ulubionym świecie fantasy – Age of Sigmar minęło niewiele (miałeś okazję przeczytać o niej w tym poście). Zauważalny jest wzrost środowiska graczy w Polsce, planowane są pierwsze wydarzenia poważniejsze niż „wspólne granie”. Ponadto coraz więcej osób dostaje dostęp do zamkniętej bety gry w aplikacji mobilnej.

W związku z powyższym warto jest przedstawić parę ciekawych, niespodziewanych lub nie przez wszystkich znanych zasad w AoS Champions.

W pierwszym wpisie z serii „Jak to działa” przyjrzymy się dokładniej obracaniu kart poza typową sekwencją (Keyword „Rotate”).

Generalnie, na początku tury, w fazie „Battlefield Phase” wszystkie karty „miękko” rotujące (eng. „Smooth” rotating cards) są obracane o 90° przeciwnie do ruchów wskazówek zegara (tj. prawy górny róg przechodzi na miejsce lewego górnego). Obracane są wszystkie na raz, a następnie rozpatrywane są ich efekty po obrocie. Dzieje się to w konkretnej kolejności: blessingi, championi a na końcu oddziały i spelle. Wszystko zaczyna się od lewej strony działającego gracza.

Jednakże istnieją karty pozwalające na obrót kart (najczęściej tych z linii „Action Cards”) w innym momencie niż standardowa faza „Battlefield Phase”.

No dobra, co w tym może być dziwnego – wykonujemy to co jest napisane na karcie i po problemie. Otóż nie tylko!
Zgodnie z zasadą keywordu „Rotate” wszystkie rogi karty, przez które przeszła karta podczas obracania oraz róg, na którym rotacja się kończy aktywują swoje efekty. Ponadto nie można obrócić się wcześniej niż na pierwszy narożnik (lewy górny) ale można obrócić się poza ostatni – wtedy karta staje się „Exhausted” i jest odrzucana na stos kart odrzconych (eng. Discard Pile).

Co to oznacza?

Przykładowo, mając całą planszę obstawioną względnie „świeżymi” oddziałami skupionymi na zadawaniu obrażeń, mozemy użyć umiejętności obracania ich wszystkich do ostatniego narożnika. Każda z kart zadaje wtedy obrażenia za każdy narożnik, przez który przeszła oraz za ostatni narożnik. Nie jest wtedy problemem, żeby z tej jednej umiejętności zadać 16 obrażeń! A w skrajnych przypadkach nawet więcej…

5 obrażeń od blessinga i 18 obrażeń z oddziałów obróconych do końca. I to nie licząc Orruk Scrappers z Supportem!

Ale to nie wszystko, obracanie „w tył” również aktywuje wszystkie minione narożniki! Weźmy teraz do przykładu oddział na ostatnim narożniku. Na początku tej tury zadał największe obrażenia, ale musieliśmy dość długo na nie czekać. Teraz, dzięki wykorzystaniu obrotu „w tył” odpalimy umiejętność z przedostatniego narożnika, a na początku kolejnej tury ponownie zadamy potężne obrażenia z ostatniego narożnika!

Decymator przekręca się na ostatni narożnik zadając 3 obrażenia. Po zagraniu poniższego ability cofa się na poprzedni narożnik zadając 2 dodatkowe obrażenia (już mamy 5 obrażeń) a na początku kolejnej tury ponownie zada 3 obrażenia!

Na dzisiaj to tyle – poznaliśmy już Rotowanie poza kolejnością.
Śledź nasze wpisy z serii „Jak to działa” a będziesz mógł poznać tajniki gry i niektóre nietypowe zagrania.
Do następnego razu!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*