Daughters of Khaine – Road to AoS Grand Tournament Heat 1

Jajan/ Styczeń 22, 2019/ Doniesienia ze świata, Matched Play, News, Relacje, Turnieje/ 0 comments

Stało się to co miałem w planach od dawna – ruszyła sprzedaż biletów na Grand Tournament 2019. Udało mi się zakupić jedną wejściówkę na Heat 1 w dniach 2-3 Marca 2019. Grand Tournament to chyba największy „turniej” Age of Sigmar w tej chwili. Składa się on z 3 turniejów eliminacyjnych (tzw Heat) i turnieju finałowego gdzie dostaje się 40 najlepszych osób z każdego turnieju eliminacyjnego.

Jeżeli chodzi o armię to miałem to wyboru dwie armie, którymi w tym momencie gram: Daughters of Khaine i Idoneth Deepkin.

Zdecydowałem się na DoK, głównie z dwóch powodów:

  • mam nimi rozegrane pewnie ok. 200 gier, Deepkinami ok. 10 czyli zdecydowanie lepsze ogranie tą armią
  • transport – DoK były już na Throne na Skulls w Niemczech i przeżyły spokojnie podróż samolotem. Kijanki niestety są dosyć wrażliwe na transport, więc nie chcę potem spędzić kilku godzin na doklejaniu ich do podstawek.

Dlatego zdecydowałem się na DoK i niniejsze artykuły będą też dobrą bazą dla początkujących z tą armią, jeżeli chodzi o złożenia, taktykę czy możliwe combosy.

Jak już zdecydowałem się na Daughters of Khaine to pojawił się dylemat jaką armię złożyć – grałem praktycznie każdą Świątynią i każdym batalionem.

Jeżeli chodzi o grę turniejową wybór Świątyni jest prosty – na ten moment tylko HaggNarr – dodatkowa ochrona na 5++ w 7” od Generała jest mega mocna, szczególnie z opcją rzucenia re-rolli tego 5++ na jeden unit. Khailebron czy Draichi Ganeth to wbrew pozorom też bardzo silne buildy i dużo innych możliwości, ale w grze turniejowej najważniejsza jest powtarzalność i stabilność- a to w największej mierze zapewnia HaggNarr (chociaż mam pewnego asa w rękawie do przetestowania bardziej – czyli całkowicie autorski build Khailebron ).

Osobiście najbardziej przyjemnie gra się moim buildem na Melusai (Bloodwrack Shrine, Morathi, 2xHag Queen, 2×20 Blood Sisters, 10 Witch Aelves, 5 Khineri Heartrenders, Geminidis). Tylko ze względu na to, że turniej odbywa się w marcu, to meta się za bardzo nie zmieni (chociaż pewnie nowe Groty namieszają, ale to nadal jest tylko jedna armia). Ten build, jak każdy build nie mający mniejszej ilości dropów, ma problemy głównie z Nagashem. Z nim przegrałem 3 z 4 ostatnich bitew, gdyż moje złożenie nie maksymalizuje szans na wygranie tego match-upu. Do tego trzeba by mieć batalion, pozwalający mieć mniej dropów od LoN oraz większą elastyczność – ale zawęża to wybór do dwóch opcji – Slaughter Troupe i Cauldron Guard.

Lubię oba te bataliony. Slaughter Troupe nawet bardziej, ale zdecydowałem się jednak na Cauldron Guard. Dlaczego?

Przy złożeniu, którym chcę grać, pozwala mi zmieścić dodatkową Hag Queen jeżeli chodzi o punkty i wystawić dwa duże unity (30) Witch Aelves tak, że optymalnie uzupełniają się na polu bitwy – 30 z tarczami i 30 z dodatkowymi nożami.

Armia na ten moment wygląda tak (dużo może się zmienić, gdyż na GT nie trzeba przesyłać rozpisek z wyprzedzeniem, więc ewentualnie zmiany można nawet zrobić w samolocie):

HaggNarr – Uglu

General : Slaughter Queen on Cauldron of Blood
Trait : Devoted Disciples
Artifact : Iron Circlet
Prayer : Blessing of Khaine

Tego modelu nie trzeba nikomu przedstawiać, Wózek z świetną command abilitką, dający ochronę na 5++ w 7”. Jeżeli chodzi o item to zdecydowałem się na Iron Circlet (czyli re-roll 1 przy rzucaniu modlitwy). Dlaczego ?

Uważam, że w grze turniejowej im mniej niewiadomych tym lepiej. Iron Circlet na Wózku pozwala mi znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo, że rzucę Blessing of Khaine (re-rolle 5++) kiedy będę tego potrzebował. Szczególnie, że ta modlitwa najlepiej sprawdza się na wózku, który nie musi być tak blisko unitów jak Hag Queen (ze względu na 3” zasięgu Witchbrew). Co więcej, mimo że mam 3 modlitwy animacji Avatara, Iron Circlet zdecydowanie minimalizuje ryzyko, że Avatar „nie odpali” w 1 lub 2 turze ( co się niestety zdarza i nie jest fajne). Tutaj praktycznie tylko Doppleganger Cloak mógłby moim zdaniem rywalizować z Iron Circlet a po nerfie Cloak nie jest już taki sexy.

Morathi, High Oracle of Khaine
Spell : Shroud of Despair

Morathi to Morathi, może nie jest to must-have, ale jednak zazwyczaj się ją bierze bo robi kilka rzeczy których żaden model w Age of Sigmar nie robi.

Dosyć trudno też całkowicie wykorzystać jej potencjał. Nie jestem fanem zamieniania jej od razu, gdyż jej +1 do casta i 3 czary rzucane na podwójnym zasięgu są bardzo mocne, a nie zawsze od razu jest potrzebna w dużej formie. Ale to już zależy od match-upów i sposobu w jaki chcemy grać. Jeżeli chodzi o spell to zdecydowałem się na Shroud of Despair, gdyż świetnie się combuje z Mindrazorem pod wieloma względami – jak dobrze rzucimy to nawet takie Witch Aelves mogą mieć większe Bravery niż np. Nagash. Dodatkowo, Shroud of Despair jest mega prosty do rzucenia, więc nawet zamieniając Morathi nadal nie jest wyczynem wrzucić ten czar.

Bloodwrack Medusa
Artifact : Shadow Stone
Spell : Mindrazor

Bardzo niedoceniona czarodziejka, pewnie ze względu na wysoki koszt (140pkt),ale jest integralną częścią tej armii i m.in. dlatego zdecydowałem się na Cauldron Guard. Sama w sobie ma 6 woundów co zawsze jest miłe i świetne (chociaż sytuacyjne) strzelanie na hordy. Jednak główny powód to Shadow Stone (+1 do casta i re-roll 1 na czarowanie czarów z Lore of Shadows) i Mindrazor. Mindrazor to jeden z najlepszych czarów w grze i Meduza w takim zestawie pozwala go optymalnie wykorzystać, szczególnie, że w pobliżu Wózka mamy Bravery 10 zarówno na Wózku jak i na Morathi, a 8 na Witch Elfkach. Mega się to combuje też z Shroud of Despair – i nie jest to jakieś combo wymagające kombinacji alpejskich, aby je odpalić. Co więcej przy graniu na realmy dodatkowy czarodziej zawsze jest dużym plusem. Podobnie jeżeli chodzi o unbindy, mamy w armii 3-4 unbindy (zależenie od formy Morathi) co też jest pomocne szczególnie na LoN, czy jakiejkolwiek innej, czarującej armii.

 

Hag Queen
Prayer : Catechism of Murder

Każdy zna, nie każdy lubi. Witchbrew i tyle w temacie. Catechism of Murder, bo jest mega dobry szczególnie rzucony na Morathi, Cauldron albo oddział z Mindrazorem.

Hag Queen
Prayer : Martyr’s Sacrifice

Jak wyżej. Martyr’s Sacrifice, bo rzucony pozwala na szarżowanie dwoma blobami Witczek, gdzie aktywujemy jeden z tarczami najpierw. Przeciwnik musi uderzać w te Witchki z 4 atakami od modelu, ale dostaje mortale. Nawet jeśli przeżyje 10+ Witchek to wypłacają ponad 40A z Witchbrew. Fajny dodatek i użyteczne od tury 1. Sacrament of Blood jest dobry, ale praktycznie największą efektywność ma tylko w turze 2.

Batteline :

30 Witch Aelves – Pairs of sacrificial knives. Jeden z lepszych blenderów w grze, 4A każda (tylko trzeba pamiętać aby mieć bohaterkę w zasięgu), Witchbrew w 99% przypadków z jakimkolwiek buffem (a przy wyborze czarów z Realmów jest tego trochę + Mindrazor + Catechism of Murder) są wstanie przemielić wszystko, łącznie z oddziałem 30 Grimghastów.

30 Witch Aelves – Sacrifical Knives and Blade Bucklers. Nasz główny screen, 4+ save w walce i 5++ zapewniają mega przeżywalność, szczególnie, że jak oddadzą to też generują dużą ilość ataków. Ale takie zestawie 2 bloków Witczek uważam za optymalne, bo daje więcej trochę możliwości i lepiej wypada w niektórych match-upach. Oba unity są też w Battalionie, więc mają extra mobilność.

10 Witch Aelves – Pairs of Sacrifical Knives – dodatkowy screen, ale trudny do zlekceważenia. 30-40 ataków (zależenie gdzie je wystawimy) potrafi zaskoczyć i zrobić swoje.

Units :

5xKhinerai Lifetakers – taki trochę tax za battalion, gdyż z strategicznego punktu widzenia są dużo gorsze niż Heartrenders, ale też wymuszają pilnowania znaczników i mają potencjalnie bardzo denerwującą abilitkę uciekania z walki. Akurat lubię ten unit, ale wtedy, gdy można wystawić 10 w jednym oddziale, gdyż pozwala to zoptymalizować ilość ataków z DMG 2 w szarży. Ale to już rozkmina z innej armii.

Cauldron Guard Battalion : +1 do biegu i +1 do szarży – bardzo mocne na Witch Elfkach, które mają run&charge, ale też na spadających Khinerai, które wtedy potrzebują już szarży na 8 a nie na 9 np. aby zając jakiś znacznik. Ogólnie bonus, który zawsze jest przydatny.

Łącznie : 1990

 

Pierwszym testem armii prawdopodobnie będzie General’s War #19 w Warszawie, a potem pierwszy Master 2019, czyli Warszawski Dzban. W kolejnych wpisach będę starał się zrelacjonować te turnieje i opisać jak się spisywała armia, jak i również ewentualnie zmiany w armii/koncepcji.

Postaram się też na pewno zagrać kilka gier testowych (szczególnie z nowymi Goblinami).

Do zobaczenia w kolejnych częściach drogi do GT.

 

Piotrek „Loremaster” Kurkowski

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*